Buat Duit Secara Online

Buat Duit Online


Assalammualaikum dan salam sejahtera. Bertemu lagi kita dalam blog pada kali ini. Terima kasih pada yang selalu follow up saya punya blog😊 Baiklah, tajuk perbincangan kita pada kali ini adalah cara untuk buat duit secara online. Baik, saya akan tunjukkan beberapa cara valid yang saya dah guna untuk membuat duit secara online. Perlu diingat, ianya memerlukan komitmen dan usaha yang berpanjangan. Jom!



1. Blogging
Cara pertama yang saya gunakan adalah dengan membuat blog. Dengan cara ini, saya boleh jana pendapatan passive secara berpanjangan. Cara untuk anda membuat duit secara blogging ini adalah anda perlu monetize anda punya blog. Perlu diingat, monetize blog anda dengan cara yang betul kerana dari situ, Google AdSense akan membayar anda secara bulanan. Jika caranya tidak betul, takut nanti Google akan reject application anda.

2. Affiliate Marketing
Affiliate marketing adalah cara untuk anda memasarkan sesuatu produk hanya dengan menggunakan link. Contohnya, anda menjadi affiliate untuk Shopee, jadi anda dapat kebenaran dari Shopee untuk copy link produk yang anda kehendaki dan pasarkan di blog, WhatsApp, Instagram, Facebook dan sebagainya. Anda akan mendapat komisen apabila orang membeli barang dengan menggunakan link anda. Purata komisen adalah tidak menentu, kadang-kadang ada yang tinggi dan ada yang rendah. Bergantung kepada syarikat itu sendiri.

Untuk lihat Affiliate yang saya gunakan :-
Klik Sini👈

3. Testing Website/Produk Online
Ini adalah cara yang paling mudah di antara semua, anda hanya perlu sign up di laman web rasmi dan diberikan survey oleh mereka untuk dilakukan oleh anda. Sebenarnya anda menjadi seperti tester sesuatu produk sebelum ianya dipublished kepada orang awam. Bayaran yang saya pernah dapat adalah sekitar RM30.00 untuk satu survey. Satu survey pula hanya memakan masa sekitar 10-15 minit sahaja. Jangan risau, anda melakukan semuanya secara online sahaja. Apa yang anda perlukan seterusnya ialah akaun PayPal untuk membolehkan mereka membayar anda setelah anda mendapat verification.

Untuk lihat Website yang saya gunakan :-
Klik Sini👈
Untuk create akaun PayPal :-
Klik Sini👈

Semoga Bermanfaat Untuk Anda Semua Ya😊

Comments

Popular Posts